Thursday 19 January 2012

我爱的,我的爱


Dear Samantha,
亲爱的萨蔓妲,

I was having such a pleasant night with V in Nando's. V always claims that both of us can never run out of topics. I always disagree with her but in this case, I agree, totally! We were talking so much until the restaurant actually dim the lights and we kinda have no choice but l-e-a-v-e. And that's the only reason for us to stop talking because otherwise, we will never ever stop!
多么美好的夜晚!简单的晚餐,知心的朋友,聊不尽的话题,是幸福!V总说我们之间总是有聊不完的话,说不完的事。我常常不认同她说的话,但是我得承认,我们真的很爱聊!我们慢慢享用,慢慢聊,聊到餐厅的灯光渐渐暗下,暗示我们 “是时候该走了!”。但也只有这样,才能间断我们的话题,否则,我们真的是没完也没了!

The topic tonight was all about 'our family'. We both were laughing at our own mom. Described how they were so upset and the way they cried every single time we leave our own country, albeit it happens like thousand times already. We were laughing not because we are mean, but I think that is because we are kind of proud about it. In the sense that we are proud because we are having someone who cares so much about us, and how much we mean to them.
今晚的主题:我们的家人。我们常笑说自己的父母,尤其是妈妈,每次出国念书时,都会在闸口演上这么一段:首先是拥抱,然后就开始热泪盈眶,在来就是吸鼻涕擦眼泪的一绌!搞得场面多难过啊!就算出国很多次了,但是这一桥段还是一定会出现的!

我们两个笑,不是因为我们没心没肺;是因为我们都很骄傲,骄傲世上会有人那么在乎我们,那么爱我们。

I remember once V and I was talking about adoption on our way back to accommodation. I was telling her that once my sister asked that what I will probably react if once I found that I am actually adopted by my parents. Will I go back to the parents that born me or stay with the parents who raised me. I answer that for sure I will stay with my parents who raised me up throughout these year without thinking twice! 
我记得有一天晚上,我在和 V 走回家的路上,谈到领养。我就告诉 V 说,我姐曾经问过我:妹,如果有一天你发现原来你是领养的,不是爸妈亲生的,你会怎么做?你会回去生你的父母还是会待在这个家?在我脑海里,一瞬间,很自然的,我就知道,我要在这个家,没别的!对我来说,亲生父母,跟血缘其实没太大关系。

For me, the definition of parents is someone who has been there for me in my life time. 
我的人生字典里面,父母的意思:是在你生命里,陪伴你左右的人。

The person who teach me how to write, how to speak, feed me spoon by spoon, get out of the warm bed just to send me to school. 
那个人,是我着我的手教我写字,叫我讲话,一汤匙一汤匙的喂我吃饭,一大早离开温暖的被窝就为了亲自送我上学的人。。

The one who gives me love every single day and time. 
给我无上线的爱,每一天,每一刻。

I have my own thoughts, strong ones, that sometimes can be so much different from my parents. I argue with them when I really thinks that I don't agree in some points. I have a very strong personalities that I chose other way that my parents want me to be.
我是个非常有自己想法的人,我承认。很多时候不见得我会照着父母亲的每一句话去做,因为我总是有我自己的计划和看法。在某些点上,我会不认同,我会有不同的意见。

But this can never means that I don't love them!
可这永远不能足以成为我不爱他们的理由!

There is no one, no one body that can possibly replace or become the substitution of my parents. They just love me no matter who I am, no matter what I did, no matter whatsoever.
这世上,没有一个,没有一个人,可以有那么一点可能,有能力剥夺或取代我对我父母亲的爱。因为他们爱我,不管我是谁,不管我做了什么,不管。。。

And no one will able to do that... Like my parents!
那是没有一个人能有能力做到的,没人能及我的父母!

I love you, dad! I love you Mummy! I don't normally show or say, but the love does exist, without reason, just because they are my parents.
我爱你,爸爸!我爱你,妈妈!我不常说,不常展现,但是那份对你们的爱,总是存在的,没有原因的,因为你们是我的父母~

Love With Happiness
J


No comments:

Post a Comment