Friday 28 October 2011

爱是分享

Dear Samantha,

How are you today? You know, based on Vanessa, SHARING IS CARING... You know how I LOVE creepy and disgusting stuff in life and this is why I LOVE Criminal Law. So I am sharing all my scars with you today...

I have been SO busy since I came back to UK and I have doing all my stuff by MYSELF, without any assistant or transportation.

So, I came back to UK, apparently my Visa card has been blocked so I dont have enough money to pay my tuition and accommodation fees and other stuffs. Therefore I walked to Citi Centre, forth and back, to solve out my account problems. After that, I need to shop for all equipments and things for living, such as bed sheet, duvet, food, stationery and much more...

And therefore, there are blisters on both of my feet since I keep walking all around. Without any rest or treatment, I keep going on and on and eventually, it got worse. Until my friend, Vanessa was so worried and she brought me to Boots and got some antiseptic wash...

And finally, my scars and nearly heeled~ One more scar, one more development on myself.. This is life, I am not the princess and no more palace here. All I need is to be strong and deal with it~

I am J!

亲爱的萨蔓妲,

今天的你过的好吗?你知道吗,爱,是分享,这是我朋友Vanessa告诉我的。。你知道,我这个人很喜欢奇怪又恶心的事情,这也是为什么我超爱刑事法律课。所以呢,我今天想跟特别的萨蔓妲,你分享我今年的恶心画面。。

回到英国的第一天开始,我整个人就是个“忙”字。每一天最早是凌晨1点睡觉,最迟是凌晨4点,然后早上8.45起身准备上10点的课。回到这里,任何大事小事琐碎事,我都得在没有助手或交通工具的情况下自己处理。

我回到英国的时候,身上带着非常有限的现金,本想说到了英国可以到提款机取钱,但是因为超过三个月没有更新我的户头,我的户头被冻结了。这下好了,我呢,被迫要等一个星期的时间才能拿到我的新卡和密码,在这之前,我不能付学费,宿舍费,上网费等等等。。整个星期都往返银行柜台拿现金,每一次取现金的时候还要经过很多的文件和审核身份,银行才会批准我取现金。。

不仅如此,换了宿舍,而且是新的开始,什么贵东西都得再买,书,文件,文具,食物,必需品等等等。。一个人拿不了太多东西,就必须买到手都拿不住了,就回家把东西放下,然后在回到市区继续买,继续提。。就这样,也过了两个星期。。

回到英国的第二天,我的脚就开始起好几个水泡,但是最严重的还是在接近脚踝的部分。。由于太忙,而且我急性子,所以也不顾水泡继续走。日复一日,水泡它终于抗议了~有一天我回到家,竟然看到它在“吐血”,我还是没有理它,把血擦一擦,ok蹦贴一下就继续走。。

直到它开始“吐白沫”,也就是俗称的“脓”,加上Vanessa已经看不下去了,就拖着我到便利商店买了消毒水,进行消毒。。

这是第4个星期,我的叫终于快复原了!

每一道伤痕,每一次成长。人生不就是这样吗?在英国,没有谁跟你玩公主与城堡的游戏,只有坚强和面对是我的朋友。。

:D











With Love,
J

No comments:

Post a Comment