Saturday 17 March 2012

这星期六

Dear Samantha,
亲爱的萨蔓妲,

Ya, I slept at 6am this morning and woke up at 9am. Got prepared and went out to citi centre with V. The shopping was fine. I didn't bought to much stuff cause I do like to save money for next week!
是的,我今天早上 6点 睡觉,早上 9点 起身。准备好后就跟 V 到城市去走走。今天没有多少收获,因为老娘在存钱,等下个星期一次过大解放!

Yes! I am here to declare that NEXT FRIDAY IS GONNA BE A REAL WILD DAY FOR ME!
是地,先在这里提醒大家,老娘下个拜五已经有了疯狂的计划!

Thanks to Charlotte (name of my camera), now I am able to take more pictures and share with you here. :))
感谢 Charlotte(我相机的名字),现在老娘终于可以拍更多的照片跟你分享。 :))

This is Rotunda, so-called "The Place" where V and I are longing to live. Unfortunately, it's expensive very expensive and not practical for our uni life.
以下这张照片,圆圆高高的建筑物叫 Rotunda。是我和 V 一直以来渴望居住的地方。但是租金实在太贵,加上上学不方便,所以我们只能干盼望了。



 V and I in the computer shop.
我们在电脑店~


Poor my Dell.
我可怜的巨无霸。。


Lets not be emotional. Smile, when you see ZARA, the real happiness!
好啦,咱们暂时先不要想那些不开心的,看到Zara,嘴不笑裂了才怪!


We were in Topshop and as usual, Vanessa, that woman love to makes me freak out and she makes sure that I work hard for every single moment. I am not sure where's the habit comes from, but she always LOVE to put rings that is not her size on her finger and then we always have to kill ourselves to make the rings get out from her silly fingers!
我们在 Topshop 里面, V 这个妇女,每次都喜欢看我很狰拧的表情。每次喜欢在服装店里把很小的戒指套进他以为很小但其实很大的手指里,然后拔不出来。这时候就叫我用力帮她把戒指从她手指拉出来!真实的,在这样下去迟早有一天她的手指真的会断掉!

I swear, woman, if you do that to me next time, I deserve a frap!
你这妇女,我先讲好,下次再这样你就欠我一杯咖啡!


How can we missed Starbucks... As usual, it was busy like hell.
永远不可能忘记的--星巴克!跟往常一样,小小的店面挤满客人。


This is one part of the China Town in Birmingham. Ya, it's better for you not to have too much expectation on it, cause I'm afraid that you'll found it disappointed.
这是伯明翰唐人街。是的,你最好不要对他有太多的期望,因为我担心你会失望。。



Things I got from China Town. I kinda went wild today. I didn't count how much it would be. I just took whatever I feel like eating or drinking. At this moment, lets just don't care that much!
这些是我在唐人街买的东西。今天挺疯狂一下。普通我结账之前都大概有个概念要还多少钱。但是老娘今天什么都不想象,爱买什么买什么!


And don't call my attention for eating too much noodle cause it's not healthy. Just let me be whatever I wanna be, let me do whatever I wanna do.
不要看到一大堆的面就一直碎碎念说有多不健康。就让我做我要做的吧。。




I miss my home so much that I bought two proper chinese bowl for my rice or porridge. (Gonna cook scallop porridge recently since I am not feeling well).
很想家,所以买了两个很华人的小碗,吃饭/吃稀饭的时候可以假装一下自己在家的样子 (最近一直生病,所以这几天都会开始煮干贝粥)


Oh, and I fav to go with porridge.
还有我最爱的菜心。


Lastly, the existence of happiness...
幸福的味道。。


Love
J


No comments:

Post a Comment