Sunday 25 March 2012

如此简单

Dear Samantha,
亲爱的萨蔓妲,

I enjoy so much to be with my own, walk slowly while thinking differenst stuff in my mind: how lovely the weather is, why's the floor so dirty, how great would it be if my parents are here, how sweet that old couples are, flowers looks fantastic and smells good......
你知道吗?我其实很喜欢自己一个人到处去走走。边慢走,头脑就边想很多很多的东西:想着今天的天气是多么美好,想着道路怎么那么肮脏,想着这么美的一天如果我爸妈在就好,想着前面的老夫妇多幸福恩爱,想着花怎么那么可人那么香。。。 。。。

I've met some people I know in the citi centre today. We stop, start chatting and laugh, laugh, laugh. It makes me realize how many sweet friends I actually have in the Great Britain. We always keep ourself busy on our own stuff and tend to forget those sweet and thoughtful people around us. And when we meet, we regret that the time has passed and it's coming to an end. 
今天在城市遇到好几个之前认识的朋友。每见到一个,我就会停下来跟她们聊上一段时间,然后说着最近的事情,傻笑。这让我想起自己身边其实有着这么些窝心的朋友。我们总是为了没完的理由而忙碌着,让我们都忘了身边那些值得记得,值得守着的朋友。往往当我们相遇了,才赫然发现时间错失了,快到尽头了。

And thanks god I realize it so early, that I still can do something about it. I don't need those friends who teach me how to get a messy life. All I want is simple and happy friendship. Friends who actually care about us, worry about you and happy for you. 
感恩老天爷,让我提早发现这样的幸福,至少在我后悔感叹之前,我还能做些什么。其实我不需要那些教我怎么把生活过的乱七八糟的人,我很讨厌。我要的,仅仅是那简单的,单纯的朋友,那些懂得彼此关心,为你担心,为你开心的朋友。

We need a lot of friends in our lives but we don't need that much for best-friends. Couple of them will do. Just those who are being sincere and cares about you, genuinely...
我觉得人生里面,我们都需要很多很多的朋友。但是好朋友,真的不用多,几个足已。若生命里,有着那些会用真心去关心你的朋友,真的满足了。

And I have it, both in UK and Malaysia. I love my life, I appreciate it so much. Thanks god for granted me all of them, I love you all, I really do.
而我,有着,时时都有着,不管是这里还是马来西亚。我好享受我的生活,不能形容的爱着我的生活。感谢老天给我这一切,感谢我爸妈努力给我的这一切。

我或许不能像其他同学一样有着疯狂挥霍的人生,但是现阶段,我镇的很满足,很开心,很感恩!

Yet, have you found yours yet? It's worthwhile to think about it, cause it just makes you life so so beautiful!
你呢?你找到像我一样的幸福了吗?这是很值得去思考的问题。因为当你跟我一样发现的时候,你就会像我一样,那么开心,那么享受这么美,这么好的人生!





















Love
J


No comments:

Post a Comment