Friday 16 March 2012

当大伙儿一起来

Dear Samantha,
亲爱的萨蔓妲,

It is all about crying, feeling frustrating, overwhelming, and negative thoughts for these two weeks. It's all due to the fault of my damn courseworks. I usually feel calm when there are several couseworks coming together but this time is just too much. Can you imagine how annoying it can be when there are three works come together and due in the same week? To make it worse, most of my coursework have to do tons of readings and research, which takes loads of time.
我这星期并不孤单。泪水,挫败,超载的压力和负面的思想陪着我,已经有两个星期。这都多亏了那该死的论文。普通的时间,我都是很正面的去面对所有的一切,但是这一次的考验,显然让我觉得肩上的担子多了好多倍。想像一下,三篇论文要同时一起赶的滋味?还不止,让情况恶化的是当你已经压力过大,不止,再加上一大堆的资料搜寻和阅读几十篇的文章。。

And here I am, have to do legal advise (800 words) and analysis (1,700 words) for Intellectual Property  and Technology. I assume that the programs set by my uni are quite effective and useful in practice. And when we say practical, there's an implied term, which called stress. What my uni does, is cooperate law students with engineering students. What I need to do is to advise one of the design of engineering student, it can be anything: vacuum cleaner, sport cars, etc. After advising what my client should do to protect his invention, I have to writ another essay to provide a deep and critical analysis on what intellectual property does and remedies for infringements. Indeed, these needs crazy loads of articles and case law to support my points. 
现在的情况是,在知识产权这科,提供有力的法律一件(800字)和更深入的分析(1,700字)。其实我的大学提供我们,不只是书上的知识,还有训练我们,确保能把我们的知识用在现实生活中。所以设计了这个课程是把修法律的学生和修工程学的学生合并在一起。工程学负责设计任何他们想设计的产品,可以是吸尘器,跑车等等。而我们就负责针对自己的客户的设计提供法律意见,告诉他们怎么用法律保护他们的设计以及怎么透过专利来赚钱。当然,这背藏着的是疯狂多的资料搜寻和几十件的判例发来支撑我的论点。

You think that's it? Hell no!
这就完了?想的美!

There's two more coursework on advising clients on Land Law (3000 words) and group essay for business game (another fake but practical module).
之后还会有两篇各3,000字的土地买卖和其他的法律以及关于买车公司的整体报告。

There's nothing worse than being unlucky during the critical moment, such as computer is not working, lost your student card, which you can't enter the library nor accommodation building nor borrowing books from library. 
更糟糕的是,在面对这么庞大的压力和工作量,这么紧张的时刻,我的电脑当机了。整天思绪茫然的我,这时候也把学生卡弄不见了。所以我现在没法写论文,没有学生卡,我也不能进出学校,图书馆或住宿,不能借书,不能不能,什么都不能。

I was trying to be calm and solve thing out one by another. And I keep stoping myself from thinking in negative ways, especially now when I am stress enough. However, what makes me finally burst out crying when I was about to fix my computer but I couldn't find my charger. I have been looking for every possible corner for it, but it's just disappeared! And what annoys me the most is the fact that I have to pay for more 60pounds for the stupid charger that I suppose to have in my drawer.
我试着让自己心平气和的面对这一切,一一解决,试着用正面的态度面对。知道前不久我紧急要用电脑的时候,电脑不做工,要去修电脑的时候发现电脑充电器不见了,我又很生气还要白白浪费60镑去重买一个我本该有的充电器。我就一个人在房间里面,浓浓的挫折感袭击,开始崩溃大哭。。


And yes, I have bother other people, particularly the huge one. But in this circumstances, I really don't think that I have another choice but asking V to borrow me her laptop. And thanks god, she's sweet enough to lend me even she kinda needs it as well.
我很讨厌麻烦别人,特别是很麻烦的那种事。但是除了厚着脸皮跟V借电脑做功课意外,我已经想不到什么其他的法子。好心的V义不容辞的说借就借,虽然有时候弄得我们两都有些不便。


Live has been quite incredible at the moment. I am competing with time. So no gym for me this week, no time to buy food when my cupboard is running out of food today, no time to do my laundry, no time to wash my plates or whatsoever.
是啊,最近的日子真的糟透了。我正和时间来个大竞赛。这礼拜完全没时间去健身房,食物完了也没时间填补,没时间洗衣服,没时间洗碗。。没时间。。


I am hungry in the midnight but there's no food and I don't feel like eating either.
半夜好饿,没时间煮,没食物煮也没胃口吃。。


Now there is no better accompany than my 3 in 1 Nescafe through the whole silent night.
整个安静的夜晚,有浓厚的咖啡陪着我,我不孤单。


I just feel like wanna have a long long long sleep..
我只想好好没有烦恼的睡觉。。


I just want to be one of those home student, where I can go back home for a weekend. Where I am free from stress and endless work.
想像当地的学生一样周末回家,暂时没有压力,没有做不完的工作。

All I want is that simple but it is so hard.
如此简单,却如此困难。


Yet, don't worry about me cause I am good to deal with mess, I suppose. I just need to do whatever I need to do, no matter what it takes, go to the examination with full of confidence and go home with burden-free.
但是不用担心,因为现在的我,面对问题和挫折是我的专长。我只需要做我该做的,好好的完成我应该完成的,自信满满的面对考试,然后带着零压力回家好好休息。

I am Jacey Wong and I am made of steel. :D
老娘是黄丽菁,老娘是铁打的!

Love,
J



No comments:

Post a Comment