Saturday 24 March 2012

当幸福来的时候。。。

Dear Samantha,
亲爱的萨蔓妲,

Here we are, a free happy bird. Flying in the bright blue sky, enjoying the blowing wind. And you are right, I've gone wild yesterday, after saving some money from last week combining the pocket money for this week. It probably sounds complicated but that's how things work for me. :)))
终于,我变回了当初的那只自由鸟,在蔚蓝的天空中翱翔,享受着那迎面而来的暖风。就如我之前告诉你的,存了几个星期的后,老娘开始发疯了~


Bought quite an expensive bag. LOVE IT~
买了个很贵的包包,至少对我来说是贵的!但是我‘大爱’!


Trying something other than NUDE. And makes me look cool.
这次选了个性路线。有太多肉色和粉色的包包,所以这次来个海军蓝的颜色。




And another expensive stuff. 
另一样贵重品。


You probably think that I'm crazy to buy such an expensive brush set. But you have to know, I've been using my last brush since I was in Cambridge. Well, I normally don't use thing for that long but at least the brush was one of the exceptions.
我或许会怀疑我是不是傻了。化装用的刷子也要买贵的?但是你要知道,我用着的刷子是三年前在剑桥读书时买的。老娘平时不太喜欢一样东西用太久。也不知怎么了,用着用着也三年,都快成鸡毛扫了,就想说换了吧!



And the brushes.... are just so soft~
品质好到一个不行,相说应该可以用到我嫁吧?


Well, I am never a selfish person. I always think of my family when I go shopping. And the person I think the most is my mom. It doesn't means that I don't think of my dad. But what my dad wants is always expensive. More than I can pay. So.. He kinda has to wait a bit longer to get my present...
当然啦,没有一次去逛街我是不想着我家人的,特别是我娘。不是说我不想爹,只是我爹用的东西太贵了,老娘暂时付不起啊!爹,你就再等等,乖!

Bought this dress for mama. I actually like it for myself but the size is always the problem. And I can imagine how beautiful my mom would be with this dress.
买了件裙子给我娘。其实是我自己喜欢,相买给自己但是没有我的尺寸,所以就把幸福给妈妈。我买的时候已经能想像我妈穿上它一定很美丽!



P.s: Life is definitely too short. Too short for being tired and sad. There are so many things in life you should do and you have to do. So people, let us all remember that, when you are happy with something, enjoy the moment to the most because you don't know when will be the next time. 
附注:人生真的很短暂,短暂的我们不应该浪费时间在伤心和担忧上,因为减去这些时间,快乐能剩多少啊?人的一生有太多东西是我们要面对和必须面对的。所以,让我们都记得,当你开心的时候,好好珍惜,别让它溜的太快了,因为我们永远不知道下次再开心会是什么时候。

Life is so unpredictable. There are so many things that you can't imagine and never imagined before. It can be either good or bad. This is life. 
人生很难预测。太多事情是我们不曾想象也无法想象的。好坏与否,都是人生的一部分。

Be happy, be cool, be the way you are. Remain the good part of yours and change the bad part to be a better person.
学者开心,做自己。同时,把身上好的部分紧紧收藏,把不好的慢慢改掉,不断的让自己成为一个更好的人。

Love,
J



No comments:

Post a Comment