Monday 9 April 2012

Imagine 想像一下


Dear Samantha,

这是我最近非常爱听的歌。很久很久以前听过,就深深爱上了。随时间逝去,我渐渐忘记这首个。知道前不久,在一个很安静,很简单,很浪漫的地方,又再次听到这首歌。

Imagine, 想像-John Lennon 约翰列侬

好美。。

Imagine there's no heaven
It's easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people living for today

想像一下如果这世上没有天堂,
其实如果你尝试想像会很容易
在我们之下也没有地狱
在我们之上只有天空
想像一下如果人们只为今天而活

Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people living life in peace

想像一下如果这世上没有国家
其实不难做到
没有什么事情值得杀或窒息
也没有宗教
想像一下如果人们只活在安宁里

You, you may say
I'm a dreamer, but I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one

你或许会说我只是个梦想家
但是我不是只有一个人
我希望有一天你也会加入我们
那么世界将会团结为一

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people sharing all the world

想像一下如果这世上没有拥有
我在想你能不能
这世上没有贪心没有讥饿
人们都是我们的手足
想像一下所有的人都共享整个世界

You, you may say
I'm a dreamer, but I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will live as one

你或许会说我只是个梦想家
但是我不是只有一个人
我希望有一天你也会加入我们
那么世界将会团结为一

Love
J

No comments:

Post a Comment